Menu

Zdrowe odżywianie w szkolnych stołówkach

Wrzesień 16, 2017 - Odżywianie

Od pewnego czasu jesteśmy w stanie odnotować, że woda do picia stanowi podstawowy trunek podawany latoroślom na szkolnych stołówkach. Wpisana niedawno reforma w tym zakresie ma spowodować, że dzieci bardziej będą przykładały wagę do zdrowego żywienia. W związku z tym woda mineralna jest podawana do obiadu lub innego posiłku podawanego w szkołach lub przedszkolach.

Prócz wody mineralnej do zdrowych trunków należą także świeżo wyciskane soki owocowe lub warzywne. Inną opcją napoju dla dzieci ma okazję być sporządzona w miejscowej kuchni lemoniada, natomiast zrezygnowano z niezdrowych napojów zawierających dużo konserwantów.

Choć dużo ludzi wzburzyło się dowiedziawszy się o wprowadzeniu bardzo drastycznych zmian w stołówkach i sklepikach szkolnych, to jednak wielu rodziców jest zadowolonych z faktu, że woda źródlana jest podawana ich dzieciom. Zezwala to na wykształceniu nawet u najmłodszych dzieci właściwych przyzwyczajeń żywieniowych, co może bardzo pozytywnie wpłynąć nie jedynie na zgodną masę ciała u młodych ludzi, lecz też na ich zdrowie w przyszłości. Woda mineralna zezwala na wzbogacenie organizmu o istotne minerały takie, jak wapń, które są potrzebne do prawidłowego rozwoju dzieci. Skutkiem tego także podawanie jej dzieciom, choć początkowo mogło być kłopotliwe, obecnie pozostało przyjęte oraz stało się codziennością.

Woda do picia co prawda nie zawiera takich walorów smakowych, jak słodkie trunki, zwykle gazowane oraz wiele dzieci nie było usatysfakcjonowanych z takiej zmiany. Wypada przyznać, że nawyki żywieniowe w wielu domach są niezbyt zdrowe i coraz częściej można mówić na przykład o otyłości pośród dzieci.

Wobec tego zmiany w zakresie żywienia w szkole są aktualnie uznawane przez społeczeństwo właściwie za pozytywne i woda źródlana coraz częściej jest chętniej wybierana przez dzieci, które nabywają napoje również poza zajęciami. Budowanie należytej postawy wobec zdrowego żywienia jest niezmiernie ważne nie tylko dla właściwego późniejszego samopoczucia dzieci, niemniej jednak także dla postawy na przykład w stosunku do ekologii i tak dalej.